Wednesday, 29 May 2013

Takut Akan Allah S.W.T

Assalamualaikum, lamanya rasa saya tak menulis sesuatu...rasa banyak benda nk tulis, tp mungkin bukan izin Allah..tp hari ini Allah izinkan untuk jari yang dikurniakan ini menulis sesuatu untuk semua..mungkin apa yang ditulis ini akan sedikit sebanyak memberi manfaat buat saya sendiri dan semua khalifah di muka bumi ini..Dalam kesibukan kerja, Allah berikan ujian buat diri kerdil ini untuk sentiasa mencari Maha Pencipta iaitu Allah S.W.T...Mungkin diawalnya saya lupa siapa diri ini sebenarnya, pelbagai persoalan bermain diminda...Apa salah aku?kenapa aku diduga macam ni?Kenapa aku rasa sunyi bila hilang seseorang?Apa patut aku buat?...Sebenarnya jawapan untuk setiap persoalan itu ialah Live is a journey, From Allah to Allah. Saya kena sedar bahawa apa yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya...Allah tidak akan menguji hambanya diluar kemampuan hambaNya sendiri..kita ini hamba, memang layak untuk diuji...kenapa nak rasa sunyi, Allah tu kan ada, sentiasa ada...Allah tak pernah tidur..Allah tau setiap kebenaran..Allah dah pesan, kalau sunyi cari teman..Siapa teman kita???Al-Quran la sayang..Dalam Al-Quran tersingkap pelbagai jawapan bagi setiap kemusykilan..Mungkin dulu saya rasa sedih sangat, tapi sekarang tidak lagi kerana hati ini telah dilekat dengan nama Allah...Allah segala-galanya...Allah dah bagi banyak benda dekat saya, dan Allah hanya minta saya taat pada Dia.. InsyaAllah...Syukur padaMu Ya Allah...Satu perkara lagi, bak kata hamba Allah ini "Kita berhak untuk pilih sahabat"...Apa pun yang telah berlaku, tidak akan ada sedikit rasa marah atau benci pada manusia kerna saya juga hamba..Semoga Allah memberi petunjuk kepada semua hambaNya yang inginkan kebahagiaan di dunia dan di akhirat...Amin...