Friday, 6 January 2012

Allah yang Satu


Sesungguhnya Allah itu maha berkuasa di atas segala sesuatu. Allah S.W.T telah merencanakan sesuatu yang terbaik buat hamba-hambaNya. Jika belum tercapai sesuatu perkara yang kita inginkan maka kita selaku hamba teruskan berusaha dan bertawakal. Sudah menjadi sunatullah, manjadda wajada(siapa berusaha maka dia akan Berjaya.
Selain berusaha, penting untuk kita tetap bersangka baik dengan Allah S.W.T. Kita perlu mempunyai sangka baik bahawa Allah S.W.T pasti akan menunaikan hasrat dan impian kita, meskipun bukan pada saat ini, pasti Allah akan menunaikan jua, pada ketika dan waktu yang lebih baik dan menggantikannya dengan sesuatu yang lebih baik. Maka dengan itu, pupuklah sifat sabar dalam diri anda kerana sabar merupakan antara ujian Allah.
Itulah penting mencintai Allah. Bahkan cinta kepada Allah adalah cinta yang pertama. Cinta kepada Allah menuntut kita untuk menjadi hamba Allah yang terbaik, melakukan segala suruhan dan meninggalkan segala larangan.
Allah berfirman yang bermaksud: Dan kami perintahkan kepada manusia (berbuat baik) kepada dua orang ibu bapanya, ibunya telah mengandungkan  dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah, dan menyusukannya dalam tempoh dua tahun. Bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibu bapamu. Hanya kepada Akulah tempat kamu kembali.

No comments:

Post a Comment